Postup pri vytknutí vady

Postup pri uplatňovaní a vybavovaní uplatnenia zodpovednosti za vady produktu – vytknutia vady produktu v zmysle zákona č. 108/2024 Z. z. v nadväznosti na príslušné ustanovenia Občianskeho zákonníka 

  1. Záručná doba na predávané produkty (tovary / služby) je 24 mesiacov. 
  1. Spotrebiteľ si právo na uplatnenie zodpovednosti za vady produktu uplatňuje bezodkladne po zistení vady produktu. Pri  uplatnení vady produktu – vytknutí vady predloží aj predmet vytknutia vady a doklad o nadobudnutí vlastníctva produktu (napr. doklad o kúpe, faktúra, záručný list a pod.). 
  1. Vadu môže spotrebiteľ vytknúť- uplatniť v prevádzkarni obchodníka,alebo na adrese sídla obchodníka: RETEC s. r. o., Duklianska 3726, 085 01 Bardejov, IČO 45 249 393, alebo e-mailom na adrese: obchod@retec.sk 
  1. O vytknutí vady produktuobchodníkposkytne spotrebiteľovi bezodkladne po vytknutí vady spotrebiteľom písomné potvrdenie o vytknutí vady produktu a o lehote, v ktorej vadu odstráni, ktorá nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady produktu.
  2. V prípade ak obchodníkodmietne zodpovednosť za vady produktu písomne oznámi spotrebiteľovi dôvody odmietnutia zodpovednosti za vady produktu. 
  1. Ak spotrebiteľ znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a obchodníknemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu.

 RETEC - reklamačný protokol